پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118937
مشکلات کشور با بودجه حل شدني نيست / وزارت جهاد کشاورزي مقصر کم آبي در کشور است
تاریخ انتشار : 1393/06/29 12:05:41
نمایش : 1559
معاون اول رئيس جمهور گفت: بي‌آبي کشور تقصير وزارت جهاد است چرا که 90 درصد آب در بخش کشاورزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسحاق جهانگيري در حاشيه بازديد از سه سد لار در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بي‌آبي کشور تقصير وزارت جهاد کشاورزي است.

وي با بيان اينکه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزي استفاده مي‌شود افزود: انتظار داريم تا اين بخش با بالا بردن بهره وري و بهبود شبکه‌هاي آبياري در زمينه افزايش بهره وري آب کشاورزي گام موثري بردارد.

جهانگيري تصريح کرد: در بودجه 94 دولت اعتباري براي اين منظور در نظر گرفته است.

معاون اول رئيس جمهور باا اشاره به اينکه در کشور بايد کشاوري کشت‌ محصولات به گونه‌اي باشد که آب کمتري مصرف شود افزود: وزارت جهاد  کشاورزي در خصوص تغيير نوع کشت و بهبود آبياري برنامه‌هايي دارد.

جهانگيري ادامه داد: برخي از مشکلات کشور با بودجه حل شدني نيست چرا که اگر حل شدني بود دولت با جابجايي مي‌توانست مشکلات را حل کند.

وي اظهار داشت: کمبود آب واقعيتي است که بايد مردم ايران به آن توجه ويژه‌اي داشته باشند.

معاون اول رئيس جمهور افزود: کشورمان در منطقه نيمه خشک قرار دارد و کاهش ميزان بارندگي‌ها نيز خود عامل کاهش منابع آبي شده است.

وي افزود: آب کشاورزي و صنعت را مي‌توان به مقدار مورد نياز کاهش دهيم اما مشکل فعلي آب شرب است که بسيار مهم است.

وي ادامه داد: در برخي از شهرهاي مهم مانند تهران،‌اصفهان و کرمان وضعيت منابع آبي بسيار نگران کننده است.

معاون اول رئيس جمهور افزود: وضع تهران علي‌رغم مديريت‌هاي صورت گرفته از وزارت نيرو با بحران روبرو است و به نقطه نگران کننده رسيده است و نياز به صرفه جويي از سوي مردم بسيار جدي جلوه مي‌کند.

جهانگيري با اشاره به اينکه سدهاي لار و لتيان در نقطه نگران کننده‌اي قرار دارد افزود: در اين ميان سد ماملو ذخيره آبي خوبي دارد که بعد از تکميل تصفيه خانه آب آن به تهران انتقال داده خواهد شد.

وي افزود: ما به سد لار آمده‌ايم تا مردم ببينند خشک شدن لار و لتيان واقعيت دارد و شرايط سد لار به گونه‌اي است که آب لار را به لتيان منتقل مي‌کند ديگر کار نمي‌کند و مجبور به پمپاژ آب از اين سد به سد لتيان شده‌ايم.

وي ادامه داد: بحث کمبود منابع آبي يک دغدغه جدي است و به هر ميزان که بودجه براي آن نياز باشد بدون محدوديت به آن اختصاص خواهيم داد به شرط آنکه منابع آب نيز وجود داشته باشد.

جهانگيري در ادامه با اشاره به طرح فاضلاب کشور با نگاه ويژه به فاضلاب استان تهران گفت: بخش اعظمي از فاضلاب تهران انجام شده اما براي تکميل بازهم به منابع و بودجه نياز دارد.

وي در پايان تاکيد کرد: مشکل بي‌آبي به کلان‌شهرها محدود نمي‌شود و در حال حاضر 6هزار و 400 روستا با مشکل بي‌آبي روبرو هستند که آبرساني به آنها از طريق تانکر صورت مي گيرد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html